# 60 – Ärlighet och vårda ditt varumärke

Alla ungdomar i Härnösand tror jag har lärt sig en sak under den senaste vecka nämligen:

Vårda ditt

VARUMÄRKE !

Det räcker med en film på YouTube för att det skall vara kört. Speciellt om du inte bevakar nätet och genast gör en sk ”pudel” så är du körd. Det som har bidragit till detta är exemplet med filmerna om rektorn i Härnösand

I dag har jag ordnat min andra föreläsning i Härnösand om vikten att ha koll på Social media och även denna gång så föreläste Sofia Mirjamsdotter. Det är också beskrivet i Jonas Tynérs blogg. Du kan läsa mina inlägg om vikten att ha koll på Sociala media i min privata blogg

Nytt exempel på vikten av att vårda sitt varumärke i Aftonbladet

Det jag vill berätta om i dag är vikten av ÄRLIGHET och det visar sig ju att det blir kanske än så viktigt med dagens snabba spriding av information på internet.

Jag sa och säger till mina fem barn att det som skapar KONTAKT och RELATION är ÄRLIGHET.  Om jag frågar dig om någonting så välj bland dessa två svar:

  1. Säg SANNINGEN
  2. Säg: Pappa, det har du inte med att göra!

Innebörden är att ljug inte för då finns det ingen relation längre. Det viktiga är ja att jag då kan leva NVC-processen och TÅLA ETT NEJ.

Läs gärna fler inlägg i bloggen om hur du kan uttrycka dig ärligt. Läs speciellt om NVC

4 Responses to # 60 – Ärlighet och vårda ditt varumärke

  1. Kikki Högberg skriver:

    Tack Göran! Oerhört viktigt. Att tänka efter före. Inte lätt alla gånger men oavsett vem du eller jag är så skapar vi själva vårt varumärke. Fel gör vi alla och då gäller det att vara snabb och som du säger Göran, att vi ska vara ärliga mot oss själva och andra. Det ska kännas bra i magen när jag går och lägger mig.

    Läs mer på min blogg: http://kikkihogberg.wordpress.com/2009/06/15/enkelhettydlighet/

  2. Tack för din kommentar. Skall läsa din blogg genast.

  3. JL skriver:

    Du har en tänkvärd blogg1 tack!

Kommentera

