# 58 – TILLIT

Fick en länk på Facebook till en tidning som jag inte sett tidigare som heter TilliT. En tidning med glada nyheter. Häftigt.

Jag valde för 12 år sedan att skaffa en personlig registeringsskylt till min bil eftersom det var många som beskrev känslan i gruppen efter en teamutveckling som just TILLIT.

Dessutom så stavas ordet likadant från bägge hållen. För mig innebär det att för att TILLIT skall uppstå så behövs det ÄRLIGHET från oss båda. Men jag tror inte att jag kan vänta på att den andra skall börja för då händer ingenting. Vägen att lyckas är enligt min uppfattning att jag behöver vara ÄRLIG i mina möten och inte ha något krav på den andra personen. Det innebär att jag försöker leva det Marshall B Rosenberg beskriver i sin process Nonviolent Communication, NVC.

TILLIT

TILLIT

Kommentera

