# 57 – Uppskattning är inget behov

Jag skrev i inlägg # 40 att uppskattning inte är ett BEHOV och väljer att påminna om detta aktuella och svårförståeliga område.

Om jag får feedback på att jag har berikat livet för en annan människa så värmer det ju och ”gröna känslor” dyker upp i kroppen. Läs gärna det inlägget för det är värdefullt.

Fick uppskattning från en bloggkollega André Ekespong som värmde så här en kall och blåsig söndag i juni när termometern visar på 9 grader.

Jag har placerat min blogg i Härnösandbloggkartan.se!

Twingly BlogRank

2 Responses to # 57 – Uppskattning är inget behov

  1. André skriver:

    Att alla mina handlingar är ett sätt för mig att tillgodose mina egna behov som du skriver i #40. Det är nog sant. Jag har aldrig tänkt så tidigare. Mitt största behov är att lära mig mer och jag tänkte nog när jag läste dina inlägg att jag blev ”attraherad” av dina kunskaper, att jag kan lära mig mer och utvecklas mer av att läsa dem.

    Så blev det ju direkt. Skall tänka lite mer på att alla behov är ett sätt att tillgodose sina egna behov. Finns nog mer djup kunskap där. Det är värt en dags funderingar.

    Sedan finns det några andra behov också som är lite mer mörka som har att göra med den bild jag försöker skapa av mig själv inför andra. Jag inser några av dem men är väl inte beredd att skriva ner mer detaljer om dem. Tror jag skall ta dem i ett annat medium än internet och med vänner som jag känt längre.

    /André

Kommentera

