# 51 – President Obama

Äntligen verkar det ha dykt upp en politiker som vill skapa ett Livsbejakande system. Jag har beskrivit dominationssamhället i flera tidigare inlägg som du finner här.

Men religionens betydelse är ju fruktansvärd. Hur kan färdigtänkta koncept får styra vår värld?

Jag betraktar mig själv som RELIGIÖS men tillhör ingen RELIGION.

Denna insikt har jag fått genom att studera Osho som menar att det finns ingen koppling till att vara religiös bara för att jag tror på ett färdigt koncept som en religion står för. Visst är det kanske en aning mer komplicerat att själv skapa sig ett trossystem men det bidrar ju också till en FRIHET. Sverige räknas ju som ett ganska sekulariserat samhälle men du behöver inte titta så länge förän du upptäcker hur KRISTENDOMEN genomsyrar samhället. Titta bara på helgerna i vår almanacka.

Kristendomen är väl en av de mest krigiska och våldsamma religionerna med USA i spetsen så det är väl hoppfullt att USA har fått en ny president trots att han är kristen. Men verkar ju tolka bibeln annorlunda är Bush-klanen. Själv valde jag att lämna Svenska kyrkan för massor med år sedan när det var ett gäng män i Göteborgsområdet som förvägrade att prästviga kvinnor.

Lyssna gärna på hans tal i Kairo i går på YouTube.

Jag har placerat min blogg i Härnösandbloggkartan.se!

Twingly BlogRank

One Response to # 51 – President Obama

  1. […] Jag har skrivit i ett tidigare inlägg att jag är RELIGIÖS men inte tillhör någon RELIGION. […]

Kommentera

