# 31 – Sociala medier raserar dominationssamhället ????

Jag har beskrivit hur Dominationssystemet skapar människor som bli passiva och rädda. Dessutom så har de två val antingen att lyda eller revoltera. Om du vill läsa mer om hur dominationssamhället trycker ner oss så finns det under följande inlägg:
# 16 – Elev avstängd av makten i Dominationssystemet
# 20 – John Lennon hade ett budskap
# 30 – Samhället lär oss njuta av våld

# 17 – Min dröm om ett livsbejakande system

Jag tror att Facebook, Twitter och alla nya möjligheter på internet bidrar till att det dominationssamhälle som härjat under flera tusen år håller på att raseras. Det går inte längre för makthavare att styrka och kontrollera massorna längre.

Nu kan en 14-årig kille skapa en grupp på Facebook mot gatvåldet och få 100 000 människor att hålla med och då vaknar politiker och regeringen och vill vara med. De ser att helt plötsligt så är det en 14-åring som är med och påverkar.

Det finns säkert många fler exempel på detta men jag ser i min egen lilla värld hur jag har vänner både i USA sedan jag gick en kurs med Marshall B Rosenberg i april 2007 och hur jag också fick nya vänner under mitt sex veckors långa vistelse på Osho Meditation resort i Indien i vintras. Alla dessa vänner skapar ju någon form av gemenskap och värme som jag tror bidrar till en fredligare värld.
Twitter är ju också fantastiskt eftersom jag enkelt kan kontakta människor som jag aldrig skulle ringt, mailat, sms:a eller kontaktat på Facebook. Jag följer för mig intressanta människor och kan enkelt ta kontakt.
Jag fick t. ex kontakt med Fredrik Virtanen eftersom jag följde hans kloka tankar om hur programcheferna på TV såg på publiken. Han reagerade på att vi inte var korkade och ville ha förnedringsTV. Sedan gilade han Grannfejden och då valde jag att skriva till honom. Det var nog något jag aldrig hade vågat utan dessa nya möjligheter.

Var på en föreläsning med Sofia Mirjamsdotter och blev både inspirerad och förbryllad. Inspirerad därför jag kunde förstå och delade hennes uppfattning om sociala mediernas betydelse. Förbryllad därför det satt 60 företagare i salen och nästan alla såg ut som ”fågelholkar” när hon berättade att hemsida är 90-tal och att det i dag gäller att interagera med kunderna. När hon nämnde Facebook, Twitter, Youtube osv så visste huvuddelen inte vad det var eller syftet med det.

Jag tror att de sociala medierna kommer att hjälpa oss att rasera dominationssamhället och bidra till ett livsbejakande ssystem. Det går inte för makthavarna att dölja sanningen för oss och lura oss längre. Vi vill inte vara slavar längre.

Vill du söka kontakt med mig så hittar du mig på:
Facebook –     Göran Viren Sjögren
Twitter –          Dhyan_Viren

One Response to # 31 – Sociala medier raserar dominationssamhället ????

  1. […] Jag tror mycket på sociala media och ser dem som en fredsrörelse vilket jag beskrev i detta inlägg. […]

Kommentera

